2006

KÜLTÜR KLUBS

=Clubs turcs

A double documentary project by Olivier Cablat & Mirko Zander

Berlin (DE)

>> Outside store windows by olivier Cablat

- - - - - - - - - - - -





>> Inside clubs by Mirko Zander

- - - - - - - - - - -


COMMERCIAL (2002-2012)

The most ordinary commercial structures generate multiple symbolic and cultural expressions that reflect indirectly the operation of the contemporary world, a world caught between the need of the ephemeral and the nostalgia of the past. The mechanisms of the "cheap" trade are made more visible by the lack of resources devoted to it. Trade is here as a source of raw creativity, the expression of a means of survival.
The business plan draws on the raw material to organize in the form of documentary series dedicated to each type of business structure.
Each part of the project aims independently, without pre-determined aesthetic form, adapting automatically to the subject matter to better assert its ambition documentary. Currently composed of 5 parts, the project tries to be a real atlas of commercial practices, as well as means of representation of documentary photography.

=
Les structures commerciales les plus ordinaires génèrent de multiples expressions symboliques et culturelles qui traduisent indirectement le fonctionnement du monde contemporain, un monde coincé entre la nécessité de l'éphémère et la nostalgie du passé.
Les mécanismes de ce commerce "bon marché" sont rendus d'autant plus visibles par le peu de moyens qui lui sont consacrés. Le commerce est ici autant un gisement d'inventivité brute, que l'expression d'un moyen de survie.
Le projet commercial puise dans cette matière première pour s'organiser sous forme de séries documentaires se consacrant chacune à un type de structure commerciale.
Chaque partie du projet se veut autonome, sans forme esthétique établie d'avance, s'adaptant systématiquement au sujet traité pour mieux affirmer son ambition documentaire.
Composé actuellement de 5 parties, le projet tente de constituer un véritable atlas des pratiques commerciales, autant que des moyens de représentation photographiques documentaires.